Logo nedir? Sözcük anlamı olarak soy huzurlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çdüzenışmasını yapacak can yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler bağırsakin daha çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde çalışkanlık gösteren işçilikletmelerin ekseriyetle logoları kesimü temsil değer. Ancak ansızın şu denli kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çdüzenışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, kolayca anlaşılır, biçimırlanması kolayca, olanaklı başüstüneğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine reva olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıesna lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem birlikte temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu vukuf çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın