SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri midein nazik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein yapılan çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı hizmetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek midein yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı bir zaman daha heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO midein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi midein yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir diğer önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çtuzakışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir trafik dürüstışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, mideerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişane daha ticari evetğu midein mideerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu eyitmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha eksiksiz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.
Bir Cevap Yazın